De eerste officiële corona besmetting in Nederland was op 27 februari 2020. Vanaf dat moment is Nederland steeds voorzichtiger gaan handelen om verdere verspreidingen van het virus zo goed mogelijk te voorkomen. We gingen bijvoorbeeld van het normale reizen naar reizen met een mondkapjes plicht. Dit en andere maatregelingen werden besproken door de premier tijdens persconferenties die steeds vaker werden gehouden. Ook bij NIKKI hebben wij de nodige maatregelingen moeten treffen om de werknemers veilig te stellen en de verspreiding van het virus te voorkomen.

Hoe is NIKKI omgegaan met Covid-19? Dat gaan we deze week behandelen in een nieuwe NIKKI Nieuwsblog.

Vanaf het moment dat er op het nieuws bekend was dat er een wereldwijde epidemie op komst was vanuit China, gingen er speculaties rond op het kantoor van NIKKI, over het virus en of het Nederland zou bereiken. De vraag was wat wij gingen doen om de collega’s veilig te stellen? Er gingen maanden voorbij en het virus had dan toch Nederland bereikt. De eerste officiële besmetting in Nederland was op 27 februari 2020.

Het pand van NIKKI bevat 2 bedrijven die samen in een aantal ruimtes werken. Er wordt voornamelijk gebeld en gewerkt vanuit ieder zijn eigen bureau. Enkele werknemers werken zelfs vanuit eigen, meegebrachte laptops. Het was voor NIKKI dan ook niet geheel lastig om een optie tot thuiswerken te kiezen. De werknemers die enkel en alleen op zijn/haar computer konden werken zonder te hoeven bellen, werd gevraagd vanuit huis de werkzaamheden te verrichten die ze normaliter op kantoor zouden doen. De werknemers die wél telefonisch bereikbaar moesten zijn voor de nodige vragen van klanten en contributie inningen, werden in verschillende diensten verspreidt om te werken op kantoor. Uiteraard werd er altijd de 1,5m afstand bewaard mits dit mogelijk was.

De uren werden via telefoon doorgegeven aan de leidinggevende en die verwerkt netjes de uren in de planning. Door deze situatie van tevoren zowel verbaal als via de mail te vermelden, wist iedereen wat zijn/haar taak was en konden NIKKI en CollectMasters door met haar werkzaamheden.

Aangezien NIKKI de contributie int van sportverenigingen en die verenigingen hard werden geraakt door de crisis, werd het rustiger qua werkzaamheden. De afspraken die NIKKI had, gingen veelal niet door of moesten via een omweg gemaakt worden. Toch merkten de verenigingen dat NIKKI een vaste penningmeester is die op een kosteloze manier de contributie kon blijven innen. Daarnaast biedt NIKKI de optie om een maandelijkse regeling te treffen voor de leden die het in deze tijd even minder belangrijk vinden om contributie te betalen, wat uiteraard volledig te begrijpen is. Omdat NIKKI een oplossing is voor veel sportverenigingen krijgen we veel positieve feedback en worden wij als bedrijf niet heel erg hard geraakt door de crisis (gelukkig).

Kortom, NIKKI weet haar drive te vinden in tijden van een wereldwijde epidemie. Door op tijd aan de bel te trekken, oplossingen te verzinnen en door te blijven gaan waar NIKKI voor staat;

Sámen voor GOUD gaan!

Volgende keer bespreken we hoe NIKKI nu te werk gaat en wat de resultaten zijn van het werken in deze tijd.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Meer informatie?

Website:  www.nikki.nl

E-mail:    contact@nikki.nl

Tel.         0345 - 745 980


Alles over NIKKI